Dit is een probleem bij vele mensen.. plannen! Vandaag ga ik vertellen aan jullie hoe ik dat doe. Je moet namelijk wel een planning bijhouden als je blogt want anders lukt het niet echt.. Artikels zijn niet gemaakt, foto's vergeten maken, ja.. dat gebeurt er dan. Veel leesplezier!
Ik gebruik zal een zeer simpel groen schriftje waar ik ga in plannen. Het is zeer belangrijk dat je het goed bijhoud. Het probleem bij de meeste is dat ze te veel gaan schrijven of plannen voor 1 dag.. het gevolg is dan dat het niet allemaal lukt op die dag. Dus overdrijf niet! Er zijn verschillende dagen in de week dus verdeel het werk goed!
Ik schrijf dus de datum en daaronder allemaal to do puntjes. Zoals je ziet staan er maximun 5 dingen op 1 dag. In het weekend is dat soms meer maar ga zeker niet boven 7/8 dingen per dag! Wees ook niet te lui! Doe wat je gepland hebt. Lukt het allemaal niet op 1 dag? Verdeel de dingen die je nog niet hebt gedaan over de dagen die komen. Schat ook altijd hoeveel tijd iets nodig heeft. Zo kan je op elke dag wat grote en kleine taken zetten.
Ook maal ik gebruik van google agenda. Dit gebruik ik voor mijn blog. Hier plaats ik altijd het onderwerp van het artikel op de dag wanneer het artikel online moet komen. Snap je? Ik geef een voorbeeld! Op 10 december komt er bijvoorbeeld een shoplog online. Dan zet ik op 10 december een vakje met shoplog. Heel simpel maar handig!
Plannen is niet zo moeilijk maar je moet het wel leren! Hopelijk hebben jullie iets aan dit artikel. Misschien schrijf ik hier ooit eens een soort vervolg of update van. Laat zeker een reactie achter met jouw tips! Bye!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten