Pages - Menu

woensdag 11 december 2013

Recept! / Appel peer crumble

Vandaag ga ik jullie een simpel recept geven van een heel erg lekker dessert. Namelijk een appel peer crumble! Ik ben er helemaal dol op. Al zeker als het nog lauwwarm is, heerlijk! Het is zeer simpel en snel gemaakt. Benieuwd? Lees dan zeker verder!



Op de foto ziet het er misschien een beetje vreemd uit maar dat ligt aan de kwaliteit van de foto! :)


Wat heb je nodig? 

  • Een appel
  • Een peer
  • 60 gram suiker
  • 110 gram bloem
  • 1 mengkom
  • Ovenschotel
  • Een halve eetlepel kaneel
  •  60 gram boter 
  • Eventueel slagroom of vanille ijs


Wat moet je doen?
 
 Snijd de appel en de puur in kleine stukjes of in grote stukjes, dat is net wat je lekkerder vind. Roer er een beetje suiker doorheen.




Zet de boter voor 10 seconden in de magnetron zodat die wat zachter is. Daarna doe je de boter, bloem, suiker en kaneel is 1 mengkom. Kneed dit met je handen tot een kruimelige massa. Doe dit over de appel en peer stukjes en zet het voor 30 minuten op 180 graden in de over.



Voila, smakelijk!

Ik vind dit recept zelf helemaal geweldig! Superlekker! De volgende keer ga ik het wel alleen met appel doen want dat vind ik net iets lekkerder maar dit was niet verkeerd hoor! Je hebt er weinig voor nodig en het is simpel, wat wil je nog meer? Laat zeker jouw tips achter in de reacties! Bye!






1 opmerking: