Pages - Menu

vrijdag 25 oktober 2013

RECEPT / No bake nutella cheesecake.

Hey! Vandaag mijn eerste artikel op deliciouss. Spannend! Op deze blog ga ik allemaal artikels plaatsen vooral over koken en eten maar soms ga ik me ook met andere onderwerpen bezighouden. We zien wel hoe het allemaal loopt. Vandaag heb ik een superlekker recept voor jullie! Ben je nieuwsgierig? Lees dan zeker verder!


 Ik maakt deze taart een paar weken geleden en hij was echt zo lekker! Gelukkig had ik foto's gemaakt tijdens dat ik het klaarmaakte want nu kan ik het recept met jullie delen. Ook is deze taart zeer handig omdat je geen fornuis moet gebruiken voor het bakken. Zo kunnen kinderen ook deze taart maken zonder hun ouders. Maar ik zal eerst de ingrediënten opommen!

Ingrediënten



Voor de bodem : 
  •  200-250 gram droge koekjes. Op de foto zie je een pak petit beurre koekjes liggen. Die zijn ideaal voor dit recept! Maar je kan natuurlijk ook gewon droge koekjes nemen. Je moet maar eens kijken wat ze bij jou in de supermarkt hebben en wat jij zelf het lekkerst vind. 
  • 100 gram boter. Heel simpel! 
  • 2 eetlepels nutella of gewone choco van een onbekend merk. Dat maakt niets uit. 

Voor de vulling : 
  • 600 gram roomkaas. Als je niet graag roomkaas eet, raad ik je aan om iets van 400 gram roomkaas te nemen en iets meer plattekaas. Je moet een beetje spelen met de verhoudingen. 
  • 2 grote eetlepels plattekaas. 
  • 1 eetlepel cacao. 
  • 4 eetlepels suiker. 
  • 6/7 eetlepels nutella of ook weer gewone choco van een onbekend merk. 

Voor de ganache :


  • 1 dl volle room. 
  • 50 gram boter. 
  • 200 gram donkere chocolade. Het is heel erg belangrijk dat je donkere chocolade gebruikt. De smaakt zal niet alleen veel lekkerder zijn maar ook de kleur zal mooier zijn! 
Voor de slagroom : 


  • 150 ml, ik gebruikte de rest van het flesje room dat we ook gebruikt hebben voor de ganache. 
  • Ongeveer 1 eetlepel suiker.
  • 1 zakje klop-fix van Dr. Oekter . Dit vind ik zo handig! Het poeder in het zakje maakt de slagroom nog steviger zodat je makkelijker kan decoreren. 
  • Paar druppels vanille-aroma van Dr. Oekter. Je kan ook gewoon wat vanille suiker gebruiken. 
Extra materiaal



  • Springvorm/bakvorm.
  • 4 mengkommen. 1 voor de bodem in te maken, 1 voor de vulling en daarna was ik de kom van de bodem of en gebruik die voor de slagroom. Ook hergebruik ik de kom van de vulling voor de ganache.
  • Weegschaal natuurlijk. 
  • Handmixer.
  • Garde.
  • Kookvuur en een steelpannetje.
  • Koelkast.

Wat moet je doen? 

  1. We beginnen natuurlijk met de bodem. Dit is een simpele koekjesbodem. Als eerste weeg je 200 tot 250 gram koekjes af. Die koekjes ga je heel fijn verkruimelen. Je kan het in een zakje stoppen en dan erover rollen met een deegrol. Of je kan er met je hand op stampen. Je kan ook gewoon met je hand in de kom ga en de koekjes breken en kapot stampen. Maar de koekjes moeten heel fijn verkruimeld zijn.


       
     
  2. Daarna wegen we ook de boter af en gaan we die in de magnetron ongeveer 30 seconden laten smelten. De boter mag absoluut niet vloeibaar zijn! Gewoon een beetje zachter. Nu meng je de 2 eetlepels nutella, de zachte boter en de koekjeskruimels bij elkaar. Deze massa verdeel je over de springvorm. Je kan dat met behulp van een glas doen of met de palm van je hand. Daarna zet je de springvorm in de koelkast. 




3. Meng de 6 eetlepels nutella, 2 eetlepels plattekaas, de suiker, 600 gram roomkaas en de cacao samen tot een luchtig geheel. Dit verspreid je over de koekjesbodem in de springvorm. Zet de springvorm daarna weer in de koelkast. Nu laat je de springvorm 24 uur in de koelkast staan. Sommigen zeggen dat een paar uur voldoende is maar als je het er 24 uur  inzet is het perfect. 






4. Nu beginnen we aan de ganache! Dit moet niet maar ik vind het wel altijd heel erg lekker op de taart. Eerst laat je de boter zachtjes smelten in een steel pannetje. 


5. Als de boter een beetje gesmolten is voeg je er de room aan toe. De room moet even aan de kook gebracht worden. De 200 gram donkere of pure chocolade breek je in stukjes en die doe je in een mengkom.



6. Als je boter helemaal gesmolten is en de room heeft een paar minuutjes gekookt, giet je het hete mengsel over de chocolade in de mengkom. Roer zachtjes met een garde en je zal zien dat de chocolade vrij snel zal smelten. Roer tot het een blinkend geheel is. Dit mengsel verdeel je gelijk over de vulling van de taart. Dit zet je weer in de koelkast zodat het hard kan worden.






7. Als laatste gaan we nog slagroom maken. Dit hoeft zeker niet! Je kan ook gewoon een spuitbus slagoom kopen maar ik dacht : 'Hé, ik heb room over! Laat ik er slagroom van maken!'. Dat heb ik ook gedaan! Eigenlijk is dat heel simpel. Je doet de room, klop-fix, vanille aroma en de suiker in 1 kom en je klopt de room helemaal stijf. Daarna kan je het nog eventueel in een spuitzak stoppen en in de koelkast bewaren tot dat je de taart gaat serveren en opeten.




8. Nu kan je de taart serveren! Vergeet geen toefje slagroom op de taart te spuiten! Je ziet dat een de taart zelf niet hééééél veel werk is maar je moet wel lang wachten want de taart moet helemaal opstijven. Ik kan je zeggen dat deze taart helemaal 'delicious' is :). Smakelijk!







letsxcook@gmail.com
Als je deze taart hebt gemaakt, vergeet dan zeker geen mailtje te sturen met een foto van het resultaat naar delicioussx@hotmail.com of stuur een foto naar mijn twitter @deliciouuss . Ik ben alvast benieuwd naar het resultaat van jullie. Laat zeker ook een reactie achter! ;) Bye!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten